söndag 21 september 2014

Strandade projekt!

Jag och garn... Eller kanske ännu bättre uttryckt - jag och projekt, garnprojekt. Jag köpte ett fint garn med tanke på att sticka en fantastisk sommarponcho. Jag påbörjade denna sommarponcho men var lat och satte aldrig ut några stickmarkörer med tanken att jag nog ser var ökningar och intagningar skall vara ändå (redan här kan man ju ana ugglor i mossen). Därtill var detta en stickning som krävde en hel del koncentration och lugn och ro men kunde jag vänta tills jag blev ensam? Nej, det hade tagit för lång tid... Alltså satte jag igång med familjen tjoandes runtomkring och lade upp i runda slängar ca 400 maskor, började sticka, stickade fel, tänkte att jag säkert kan fixa till det på något sätt, fortsatte att sticka, stickade fel igen, gav upp och lade allt åt sidan. Ponchon hamnade i fy-lådan och repades senare upp för att bli något annat (har ni läst det förut?! Det är ju inte första gången det händer...). 

Under sensommaren dök det så upp ett passande projekt (tyckte jag då...). Ni som följer bloggen vet att jag började på koftan Pergola och hängde på en s.k. KAL (knit along). Till detta passade garnet ypperligt tänkte jag men ändock med en viss tvekan. Jag var ju lite osäker på om det skulle funka med garnets och stickornas storlek och jag trodde jag hade löst det på ett fiffigt sätt ...och nä, det funkade ju inte... Den blev alldeles för stor :(

Här är nämnda Pergola...

...och här är vad det blev av den!



Tills vidare använder jag några av nystanen till mormorsrutor tillsammans med några andra färger. Kanske kan det bli en kudde.
(till slut blir det väl en tummetott...)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar