fredag 5 december 2014

Pizzakväll på Mossen!

Köpepizza i all ära men pappas hemmagjorda är ändå bäst, fick vi reda på häromveckan. Det var ju glädjande men ändå lite otippat. När jag ibland frågar barnen om deras favoriträtt säger de (och jag tycker att det är lite genant att erkänna) "MAX hamburgare"... Hm! Hur har vi matuppfostrat dessa ungar egentligen, är min stilla undran? Så en kväll under tidig höst ställde sig den äkta maken i köket och bakade pizza. Det är verkligen inte första gången han gör det. Det händer titt som tätt och det brukar vara uppskattat men den här gången måste han ha överträffat sig själv för barnen visste inte till sig av lovord. Och plötsligt kom de fantastiska orden: "Pappas pizza är mycket godare än köpt pizza!" Ha haaa!!! (ett snäpp högre upp i föräldrabarometern)

Detta tog vi till oss och några veckor senare förvandlade vi Mossens lilla kök till Mossens Pizzeria där alla som ville fick göra sina egna pizzor. Variationerna var kanske inte så stora och spektakulära men det var inte det som var det viktiga. Det barnen tyckte om och som hamnade på deras pizzor var skinka, salami, svamp, oliver (gröna och svarta) och kapris. Min pizza skilde sig inte så mycket från barnens faktiskt men istället för oliver, kapris och svamp tog jag kronärtskocka och pepperoni (jag säger "fefferoni" men det ville datorns stavningskontroll inte acceptera...) på min. 



Barnen i kockutrustning!



Jag lovar att deras små händer var ordentligt tvättade. Hur det var med makens vet jag dock inte... :-D



Smaklig spis! 


(Ölen är till mig och den äkta mannen, inte till barnen om någon skulle undra...)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar