tisdag 12 januari 2016

I gamla gömmor!

Ibland förundras jag över vad som ligger i mina gömmor och som jag lyckats glömma bort. Under sängen har jag en korg där alla mina strumpstickor, jumperstickor och rundstickor ligger. Där ligger också en hög med halvfärdiga mellanspetsar och uddspetsar som är virkade med de finaste tunnaste garn och tillika pyttesmå virknålar. Där är jag och raffsar emellanåt när jag ska leta upp rätt stickor till ett nytt projekt och någonstans i bakhuvudet vet jag ju att där också ligger lite annat smått och gott som samlats där genom åren. 

Nå, under jullovet fick jag anledning att gräva lite djupare i mina gömmor i korgen under sängen, hittade en plastpåse och kan ni tänka - där ligger mitt gamla broderi som jag inte har haft uppe sedan Hedenhös. Faktum är att detta broderi nog påbörjades för kanske en 14 år sedan sådär ungefär. Det var tänkt att det skulle bli en jättelång kudde som skulle ligga över vår dubbelsäng. Nu har jag tänkt om och någon kudde blir det nog inte utan det får bli en duk istället. Det är inte mycket kvar att brodera så nu minsann ska det bli färdigt och ligga och vara vackert på vårt (ja, ni har hört det förut) fina loppisbord. 






Det här med broderi är (som så mycket annat skapande) en färskvara. Jag ser en stor skillnad på mina gamla stygn och de nya. Jag var mycket skickligare att brodera då när jag höll på mycket. Nu har jag verkligen legat av mig och det blir inte riktigt lika jämt och fint men tänk - det gör inget. När den väl ligger på bordet är det ändå ingen som kommer att titta så noga på den för att se skillnad (mer än jag då... :-))

Åsså kommer lilla katten som på beställning...





Den här har matte lagt ut bara för min skull. Snällt av henne!



Men vaddå...? 




1 kommentar:

  1. Duken ser verkligen jättefin ut! Jag kommer ihåg en påbörjad kudde i rött på vit botten; den skulle jag gärna sy färdigt, men jag tror inte den finns någonstans längre. Å andra sidan, vem vet vad som ligger under sängen ; )?

    SvaraRadera