fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag!

Happy Valentine får man väl säga en dag som den här. 

Nu skulle man kunna tro att jag ägnat hela dagen åt att baka fantastiska cupcakes med vackra dekorationer av egna ihoppillade sockerpastahjärtan och sockerpastarosor och annat sött och gulligt. Men nähädå, inte alls! Ibland lyckas barnen lura mig att baka muffins och jag blir lika irriterad och frustrerad varje gång. Mjöl och ägg överallt och kladdig smet som hamnar precis där den inte skall och helt omöjligt att få rätt temperatur på ugnen. För att inte tala om tiden de små fanskapen muffinsen skall vara där inne. Näpp! Ingen bullmamma här inte. Men man kan ju fuska :-)!

Det här är vad barnen mina får när de kommer hem. Av den äkta mannen fick jag själv en engelsk "Alla Hjärtansdagfrukost". Vad fick han...? Eehh! Jag kanske får fixa något till honom också...





Glad Alla Hjärtan Dag!
Glöm inte att vara snälla och kärleksfulla mot varandra alla årets dagar.



3 kommentarer:

  1. Så fint! Funkar minst lika bra som pyssla-i-flera-timmar-cupcakes! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack kära ni! Barnen var mycket nöjda (och frågade faktiskt om jag bakat själv...) De har höga tankar om sin mamma :-)

    SvaraRadera