lördag 1 februari 2014

En sjal med paljetter!

Titta! Ett av mina projekt som blivit färdigt! En sjal! Såklart!

Garnet med paljetter (Fame trend paljett från Marks & Kattens) kunde jag verkligen inte motstå och färgen var fantastisk - i affären, när jag såg det ihoprullat i ett garnnystan. Nu är jag inte lika säker på att det var ett så lysande val, trots allt. Lite besviken är jag allt på kvaliteten också. Ju längre in i nystanet jag kommer desto mer inser jag hur ojämnt spunnet det är. Ibland tjockt och luddigt och ibland tunt som en sytråd, vilket kan vara en kul effekt ibland och om man hade vetat om det från början... Nåja, det blev en hitte-på-sjal med ett par avslutande varv i svart Drops Lace.

Helt nöjd är jag inte. Den blev ojämn, lite konstig i formen och tja... färgen är ju inte riktigt min. Som tur var köpte jag ett nystan i ljusblått också och det skulle kunna bli en fantastisk sommarsjal :-)




Den kanske blir användbar till nästa jul eller så! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar