torsdag 13 februari 2014

UFO!

Det här, kära vänner, är ett UFO. Det har jag lärt mig efter en ganska lång tids läsande på diverse stick-och handarbetsbloggar. Ett "unfinished object"! Helt enkelt något som blivit liggandes alltför länge. Den här rosa "drömmen" började jag på i somras (alltså, färgen kan diskuteras. Jag gillar rosa men... den här är "sådär" snygg). Den stickas i två delar och den första är förstås färdig. Sen strandar det när jag ska sticka den andra. Skittråkigt! Det är därför jag så sällan stickar vantar eller raggsockor (förutom i nödfall). När en är färdig är det inte lika kul att sticka en till, likadan :-(.

Det här skall för övrigt bli en sjal!



Färdig (hade jag planerat...) lagom till de där svala sommarkvällarna som jag alltid fantiserar om. När jag sitter på altanen med ett glas vin i handen efter att barnen somnat. Aahahahaaa! Det är ungefär då, efter andra klunken vin som jag också somnar.... ZZZzzzzzzzzzzzzz.....








4 kommentarer:

  1. Väldigt vackert tycker jag! Mönstret ser dock svårt ut. Vad skulle det bli?

    SvaraRadera
  2. Och så lärde jag mig också något skulle jag sagt! UFO... :-(

    SvaraRadera
  3. Äsch, fel gubbe. :-) skulle det ju vara! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, alltid lär man sig något nytt :-). Det ska bli en sjal till svala sommarnätter. Snart är den färdig!

      Radera