söndag 9 mars 2014

Ett paket med garn!

Kolla vad jag hämtade ut på posten häromdagen. För någon vecka sedan frossade jag loss på en av mina garnhemsidor. Det började bli lite tomt i mina garnlådor. Det här är resultatet. Finfina grejor!


Det här skall bli en sommarkudde med mormorsrutor. Eget hitte-på-mönster.


Det här skall bli grytlappar med små påskharar på till påsk. Mönstret finns här.


Det här skall bli en poncho till sommaren. Färgen är mer plommonaktig i verkligheten. Väldigt svårt att få till på bild.


Det här skall bli en poncho (till!) :-). Garnkostnad endast 152 riksdaler. Det känns väldigt tillfredsställande.


Och det här, det skall bli en kofta i egen design och hitte-på... Jag har aldrig gett mig på något liknande men idén började ta form när jag stickade den här sjalen. Jag har ingen aning om hur jag skall gå till väga (jo, lite) och jag undrar om jag kommer att få ångra detta inlägg senare, när stickandet av koftan (kanske) gick åt pipan. Håll tummarna! :-)

Nu skall här stickas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar