måndag 22 augusti 2016

Sommarens sista blommor?

Det är ju synd att säga att detta skulle vara sommarens sista blommor men i vår trädgård är det nog tyvärr så...




Det här är vad jag lyckats skrapa ihop och det blev ju en del trots allt. Lite besviken är jag nog ändå på alla rosor vi har i trädgården som hittills inte blommat om trots att det står att de är remonterande rosor :( Kanske är de för unga än? Nåja, det växer massor av rölleka överallt och de är ju faktiskt riktigt fina och fyller ut en hel del och så hittade jag vackra blad av silverax vars blommor inte slagit ut än.

Här är resultatet - några buketter av sensommarblommor att pryda hemmets olika vrår med. Hjälp fick jag också av lilla H :)



Vackert i en gammal burk från BoFajans.



Och fint tillsammans med loppisfynden!


Rosa gör sig riktigt fint i glasvasen från Skansen och duken jag själv broderat en gång för hundra år sedan.

Lilla H's arrangemang! Blad av silverax,  kärleksört som ännu ej slagit ut och en röd ros. Vackert!



2 kommentarer:

  1. Fint! Och betänk att rölleka är en väldigt värdefull och användbar läkeväxt! Den är sårläkande och används mot hosta, kramp i magen och mot aptitlöshet.
    Rekommenderar boken Häxans trädgård om du blir intresserad.

    SvaraRadera
  2. Ja här växer det massor av rölleka så Hej vad friska vi ska bli :). Ska kolla upp boken. Tack för tips!

    SvaraRadera