onsdag 31 augusti 2016

Ny design!

Så här i sensommartider har jag inspirerats att färga lite garn igen och jag måste säga att jag är ûbernöjd över resultatet även om det inte blev riktigt som jag tänkt mig. Speciellt när man flammfärgar garn blir det lite som det blir ibland men det är ju å andra sidan väldigt charmigt. 

Och vad ska det nu bli av dessa garner tänker ni. Jo, nu skall här designas en sjal igen. Som jag har längtat efter lite tid över för detta projekt. Jag har redan provstickat i annat garn och nu får jag ta och provsticka lite i det här. Så vet ni vad jag kommer att pyssla med om kvällarna i höst :-)


Kolla sådant garngodis, va!!! Alldeles nyfärgat!





Solgult!


Skymningsrosa!

Jag börjar med de solgula nystanen och så stickar jag på och ser hur det artar sig. Jag har såklart en idé i huvudet men den förändras ständigt och jag har ingen aning om hur det blir i slutänden. Hur spännande som helst, eller hur!


Och kolla här vad jag fångade på bild (bortse från sjalens fisiga färg som är mycket vackrare och renare i verkligheten)... :-p 
Flyg fula fluga flyg och den fula flugan flög
Flög fyla flöga flug och den flyga flögan flåg
Ungefär som den sista raden brukar det bli när jag ska säga ramsan högt... Ack ja!



Och efter det här inlägget, go' vänner, finns det risk för en viss bloggtorka. Jag dyker upp igen (kanske förr än jag själv anar) men nu blir det bloggpaus en vecka eller sju.

Tjingeling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar