tisdag 2 augusti 2016

Helrumsbilder och nytt konto på Instagram!

Så var det det här med bilder på Instagram igen. Jag har (tadaaaa...) skaffat ett nytt (ett till alltså) konto (mest bara för att det numer går så smidigt att växla mellan dem och för att det är så roligt att ta bilder och så är det ju så roligt att dela med sig av dem också). Kontot heter rätt och slätt @hemma_hos_ulricha. Fyndigt, spännande och väldigt extraordinärt, eller hur! 

Hursomhelst handlar det, precis som namnet antyder, lite mer om bilder från hemmet och lite från trädgården och lite på katterna och lite annat smått och gott som (jag tycker) kan vara kul. Jag följer själv en del av dessa fantastiska Instagramkonton med heminredningstema från tjusiga herrgårdar och gamla sekelskifteshus och torp. Och vilka bilder de lägger upp... Bland alla dessa jättefina detaljbilder finns också dessa jättefina helrumsbilder där det alltid är jättestylat och framförallt jättestädat. Jag inser ju att det där med helrumsbilder aldrig kommer att hända på mitt Instagramkonto... Jag är glad om jag får till de där detljbilderna som lämnar väldigt mycket kvar till fantasin om vad som döljer sig utanför den snäva kanten på bilden. Troligtvis inbillar sig läsaren/tittaren att resten av huset är i samma goda skick och att vi verkligen lever i denna städade perfekta tillvaro (med tre barn, två katter, ett marsvin, en slarvig äkta make och landsbygdens alla tusen miljoner flugor... JoJo!) Men nähä, inte då! Och det kan ju vara ganska skönt och en lisa för själen för er att veta sanningen om åtminstone mina bilder. Här är det bluff och och fejk som gäller. Ja, lite i alla fall! :-)



Den här fina lilla bilden lade jag upp på mitt Instagram härom veckan. I lite lagom närbild och med ett svagt filter över och tillfixad i största allmänhet. Tittar man riktigt noga kan man faktiskt se den döda flugan som ligger på rygg strax nedanför fönstret till vänster. Höhöhö, den glömde jag ta bort och såg den först när bilden var publicerad. Så dags då men vem är perfekt?



Här är samma bild tagen lite mer från fågelperspektiv. Här syns inte flugan... men väl en annan fluga och lite annat skräp. Nåja!






Och kolla här! Så här ser det alltså ut. Tvätten hänger utanför, ett gammalt larm står och skäms, barnens gipsfigurer har jag föst åt sidan och den äkta hälftens kikare står där de står. Tja, vad säger man... Finare än så här blir det sällan.



Men det finns väl en charm i det också? Här bor ju folk. Hela min fantastiska familj som strör saker omkring sig. Precis som det ska vara!

Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Det är nog så det ser ut runt omkring på 99 procent av de vackra instagrambilderna. Och 99 procent av tiden för helrumsbildfolket. Hoppas jag. Annars kan de inte ha annat för sig än att städa och plocka, och lite mer liv än så önskar jag dem... :-)
    Tack för "avslöjandena"! Jag njuter desto mer av de fina utsnitten vid tanken på att det är en riktig familj som har de där vackra öarna här och där i tillvaron. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det fina svaret Kerstin (om än mitt svar kommer lite sent...)! Ja, livet består ju av en hel del annat också. Man kan inte hinna med allt men att arrangera en liten ö här och där räcker ganska långt. Innan man hinner blinka har barnen vuxit upp och flytt boet och då har man all tid i världen att städa och göra fint... och då saknar man troligtvis det som är nu. :)

      Radera