måndag 26 maj 2014

När luften (lusten) pyser ut...

...och ingenting känns kul längre - vad gör man då? När jobbet inte längre stannar kvar på arbetsplatsen, utan envisas med att följa med hem - vad gör man då? När jobbet inte ens går och lägger sig, utan envisas med att hålla en vaken på nätterna - vad gör man då? När man inte har lust att sticka sjalar längre - vad gör man då? När man börjar tvivla på sin egen förmåga, börjar tvivla på sig själv - vad gör man då?

Jag är trött nu. Jag är less. Jag har inte längre någon energi. Jag behöver en paus. En paus från göranden och låtanden. En paus från stickandet och bloggandet. En paus från livet självt.

Jag är trött. Jag är less. Jag är tråkig.

Jag pausar nu.

Paus.












8 kommentarer:

  1. Men nä...? Så tråkigt när livet inte är kul : ( (Välkommen till klubben ; )
    Jag hoppas verkligen att luften kommer tillbaka.
    Att du kommer tillbaka och bloggar vidare. Men det är helt rätt.Ta en paus. Många bloggare har gjort just det och kommit tillbaka mer vitalare än någonsin!

    Puss på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt tråkigt och riktig illa. Men kul att du ser positivt på en fortsättning på bloggen. En och annan tycker kanske att den är värld att läsas och det är ju kul. Kommer åter när livet återvänder.

      Puss och kram!

      Radera
  2. Om *du*, som brukar vara så full av inspirerande och mysiga projekt, känner så, då *behöver* du nog verkligen en time out... Pyssla om dig själv, strunta i allt annat, och välkommen tillbaka när du känner att du har lust igen. Hoppas att det som förföljer dig från jobbet löser sig och går upp i rök. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina omtänksamma ord. De behövs i dessa dagar. Det är illa när inte ens stickningen känns kul längre. Den som alltid varit min energikälla, ack ja. En paus från det mesta är välbehövlig men svår att få till. Men vindarna skola vända :-)

      Stor kram!

      Radera
  3. Ta en paus från jobbet innan det äter upp dig. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vettigaste är ju att ta en paus från just jobbet och inte allt det andra. <3

      Radera
  4. Hej,min alldeles speciella favorit! Starkt att visa sig sårbar, respekt!!!! Du kommer igen, det vet jag, med nya krafter och ideer. Nu är det det dags att tänka på dig själv ( det är länge sedan du gjorde det). Kram

    SvaraRadera