måndag 5 maj 2014

Tvätt!

Jag vet inte om jag är extremt renlig (och slänger in tvätt i onödan) eller om mina barn (och vi) är extremt lortiga. Jag lyckas då alltid få ihop till minst en maskin tvätt om dagen och då har vi ändå en tvättmaskin med en trumma på sju kg. Den trumman fylls ordentligt varje gång. Vi har också en torktumlare men det är dyrt att torktumla och det sliter på kläderna så den används bara i yttersta nödfall. Detta innebär att all tvätt hängs upp på tork i detta hus, närmare bestämt i badrummet ovanför badkaret och på en ställning i själva badkaret. Det säger sig självt att utrymmet där är begränsat. Ungefär en och en halv maskin får plats i badrummet vilket gör att jag sällan kan samla ihop till en enda tvättdag utan måste sprida ut tvättandet över alla veckodagar. Men när våren och sommaren kommer, då kommer också tvättvindan fram och då infinner sig ett "Halelujamoment" - jag kan plötsligt hänga all tvätt ute och genast tvätta en tre-fyra maskiner på raken. Det är vardagslycka det :-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar