torsdag 24 april 2014

Glömsk, slarvig eller helt enkelt lite lat?

Påsken är över och snart är det dags att pyssla bort allt som man pysslade fram häromveckan. Men än får det faktiskt hänga med ett tag till. Allt detta jobb bara för några dagars firande. Nej, det får som sagt hänga med någon vecka till. Å andra sidan behöver det ju inte hänga med lika länge som den här figuren.

Hahaha! Mitt i all påskyra hittar jag alltså den här... Jag måste erkänna att jag sett den hänga där ganska länge men liksom inte gjort något åt det. "Just det ja, den där skulle jag ju ta bort", tänker jag och går förbi utan en tanke på agerande för att verkligen ta bort den - på riktigt och inte bara i tanken. För någonstans i bakhuvudet går tankarna vidare att när jag väl tagit bort den så ska den ju ner i någon julpyntslåda högt upp i ett förråd... och det är där någonstans som tanken på att ta bort garntomten fastnar vid just bara tanken.


Lite lat? Javisst! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar