torsdag 17 april 2014

Trist stickning!

Det är verkligen inte roligt när man precis (otåligt) blivit klar med något man stickat och man inser att det inte blev bra - inte ens i närheten av bra. Hur kan det bli så tokigt? Som vanligt (när saker och ting skiter sig) kan det ju absolut inte bero på mig (det är ju så klart precis det det gör men...). Så i vanlig ordning skyller jag på något annat, i det här fallet garnet, stickorna och mönstret. Något annat kan det ju faktiskt inte var fel på.

Hursomhelst blev min ljusblå poncho klar häromdagen. Som jag har stickat på den. Som en tokig. På de sista varven började jag dock bli lite misstänksam... och mina misstankar besannades när jag väl hade maskat av alltihop - den blev på tok för stor i halsringningen och alldeles för kort hela plagget. Suck, suck och dubbelsuck! Men eftersom jag inte är den som är den så blir det helt enkelt till att repa upp en bra bit och sticka den lite längre och sticka den lite snävare i halsen. Sen tror jag den blir perfekt :-) Bildbevis kommer. Sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar