fredag 4 april 2014

Restgarnstorka!

Alltså katter... igen! Jag har snart inga restgarner kvar att sticka snygga restgarnsprojekt av. Allt som oftast när jag sätter mig för en stunds välbehövlig avkoppling med en stickning i knäet (händerna) - så kommer det nio gånger av tio även en katt upp i mitt knä. Allt hade varit gott och väl om den lilla katten blott lagt sig till rätta och somnat eller nå't. Men nej, då skall man leka - med mitt garnnystan så klart... Så vad gör man då för att få vara ifred? Jo, man fiskar fram ett restgarnsnystan till lilla katten, vilket har resulterat i att restgarnsnystanen (vilket förfärligt tokigt ord...) snart är slut. Kattastrooof  kan man säga (jag hoppas ni uppfattade ordvitsen - kattastrof...       jaja...:-/ )!

1 kommentar:

  1. Det känns som om jag måste bidra med lite restgarn. Ska kolla va jag har i garderoben. Och vore det inte fiffigt att ge kissarna ett stort nystan av ett kraftigt garn som de kan gnaga på ganska länge? Typ ett i rep!

    SvaraRadera