lördag 12 april 2014

Mer nytt!

Ni må tycka att jag är fullständigt vrickad men jag har lagt upp ännu en ny stickning. Jag måste helt enkelt ha igång några projekt samtidigt för att inte tröttna och det finns ju dessutom så ofantligt mycket jag vill sticka. 

Hursomhelst hade jag två halva nystan kvar från tidigare sjalprojekt. Jag har länge funderat på om jag kan få ihop de två överblivna nystanen till en sjal. Så hittade jag ett mönster på en tvåfärgad sjal och voila - nu är jag igång. Men än vill jag inte avslöja mönstret. Måste se om jag ror i land detta först. Det är mitt allra första mönster på engelska så det kan bli knepigt. Men jag inser också att jag måste öva mig i detta då jag hittar fler och fler mönster på engelska som jag så gärna vill sticka. 

Bilden nedan visar det påbörjade projektet och jag måste erkänna att det inte ser mycket ut för världen än så länge. Men vänta bara... 



De två tidigare sjalarna jag stickat med de två garnnystanen är de här.










Och när jag skulle fotografera händer det här - så klart! Ser ni den lilla tassen?


Svisch!

Svosch!


...och så var den fotostunden slut... Suck!




5 kommentarer:

  1. Som du stickar och så fint som du stickar tycker jag du kan öppna en Etsy-affär och sälja : ) Jag köper gärna! Krama de små busiga kissarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det ja, du ville ju ha en sjal. Måste kolla lite vad jag tror skulle passa. En "mormorssjal" i rätt färg skulle passa dig tror jag :) Och ett Etsy-konto ja! Ska fundera på det. Jag måste bara kolla upp hur det funkar med försäljning av saker man stickat efter andras mönster. Inte helt friktionsfritt, inbillar jag mig. Men jag får väl börja designa själv... :)

      Radera
  2. Åh, fint!
    (Nu testar jag att kommentera från datan som inte är en data)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Men vad rooooligt att du kan kommentera! Gissa om jag har höga förväntningar nu inför kommande kommentarer i kommentarsfälltet :) (Skoja bara)

      Radera